Basil is geboren en getogen in Mierlo. Toen hij tijdelijk in Tilburg studeerde is hij lid geworden van de Jonge Democraten, de jongerenvereniging van D66. Terug in Mierlo is hij actief lid geworden van D66 Geldrop-Mierlo. Bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2010 stond Basil op de vierde plek. De afgelopen vier jaar heeft hij het woord gevoerd in de commissievergaderingen van de gemeenteraad namens D66. Vooral op de onderwerpen die betrekking hebben op Sociale zaken, ouderen- en jongerenbeleid, milieu en de verschillende nieuwe taken waar de gemeente verantwoordelijk voor word, zoals de transitie zorg en welzijn, transitie jeugdzorg en de participatiewet.

Verder is Basil actief betrokken bij het verenigingsleven in Mierlo. Hij is nu enkele jaren begeleider van de Explorers (jongeren van 15 tot en met 17 jaar) bij Scouting Mierlo en lid van de Oud Voortrekkers Vereniging Mierlo (scouting).

Basil wil zich de komende jaren in gaan zetten om de regeldruk vanuit de gemeente te verminderen. “Als sociaal-liberaal vind ik het belangrijk dat we uitgaan van de eigen kracht van mensen, liberaal waar het kan, maar sociaal waar het moet.”

Meer van Basil Cuppen
- Basil Cuppen