Femke Zeedijk-Raeven

Kandidaat Raadslid

46 jaar

Geldrop

Femke is getrouwd met Eric en moeder van drie dochters. Met kinderen op de basisschool gaat goed onderwijs haar aan het hart. Als coach van een meisjes zestal van Hockey Geldrop, is ze actief in het brede aanbod aan sport- en culturele activiteiten binnen de gemeente.

“Ik vind het belangrijk dat we onderwijs en activiteiten voor iedereen toegankelijk houden. Goed onderwijs is belangrijk op elk niveau. Of het nu gaat om kwalitatief goed rekenonderwijs op de basisschool, een brainport-project bij het Strabrecht college of cursussen lezen en schrijven voor volwassenen. De gemeente kan daar een belangrijke rol in vervullen door groepen mensen bij elkaar te brengen.”

Na 6 jaar bij KLM als financieel analist en bijna 10 jaar bij Rabobank als financieel risicomanager te hebben gewerkt, ondersteunt ze sinds kort de directie van ASML bij strategische besluitvorming.

“Gemeenschapsgeld is van ons allemaal. Het uitgeven ervan is verantwoordelijk werk!”

De opgedane kennis en ervaring neemt ze mee naar D66: besluiten nemen op basis van goede argumenten in plaats van populistische one-liners. Feiten op tafel en samen een oplossing zoeken is in de lokale politiek de weg vooruit!