Martijn van de Leur

Fractie-assistent; lid Algemene/Financiële kamer

41 jaar

Geldrop

In het dagelijkse leven is Martijn sinds 2001 adviseur en teamleider bij Mobycon, een adviesbureau dat streeft naar en werkt aan een samenleving die minder afhankelijk is van de auto. Naast zijn werk bij Mobycon is Martijn lid van de programmaraad van het CROW-Fietsberaad. CROW-Fietsberaad is het kenniscentrum voor fietsbeleid van de Nederlandse overheden. Sinds 2001 woont hij in Geldrop. Martijn is getrouwd en heeft 1 dochter.

In zijn jonge jaren heeft Martijn mogen proeven aan het leven als topsporter. Als tafeltennisser heeft hij jarenlang op eredivisie niveau gespeeld en deel uitgemaakt van jong Oranje. Hij kwam 1 keer uit voor het Nederlands team. Aan het einde van zijn carrière heeft hij de overstap gemaakt naar TTV Unicum uit Geldrop en met zijn team de club geholpen naar de eredivisie. Een geweldige en gezellige club die hij nog steeds een warm hart toe draagt en regelmatig een bezoek brengt aan de kantine.

Zijn drijfveer om zich in te zetten voor D66 is dat hij graag ziet dat de samenleving meer gaat vertrouwen op de eigen kracht van mensen. Mensen en organisaties die zich inzetten voor (innovatieve) oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Zij kunnen veel betekenen voor zichzelf en voor anderen. Dit is effectiever dan wat de overheid kan doen. De overheid stelt duidelijke kaders en ondersteunt de vindingrijkheid en creativiteit van mensen en organisaties. Het draait hierbij om voortbouwen op de drijfveren, passies en talent van mensen en een samenwerking op basis van gezamenlijke (sociale) waarden voor wederzijds begrip en participatie. Een transitie die niet vanzelf gaat en waar Martijn zich graag voor inzet.